• Gratis verzending binnen Nederland & Belgie
  • Snelle levering binnen 1-3 werkdagen
  • Mogelijkheid voor SameDay Delivery van PostNL
  • Kies zelf uw aflevermoment & ophaallocatie

Vragen over het ruilen & retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u dit binnen 14 dagen na leverdatum retourneren. Het retourformulier ontvangt u bij uw bestelling en kan indien gewenst gebruikt worden. Wij verzoeken u het retourformulier dat bijgevoegd is bij uw bestelling, ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven of u het betaalde bedrag terugbetaald wilt krijgen. Bij het retourformulier vindt u het retouradreslabel dat u kunt gebruiken om het artikel terug te sturen, deze sticker kunt u dan plakken over de sticker waar uw eigen adres op stond.

 

U kunt uw pakket afgeven bij een agentschap van PostNL, waar het pakket wordt voorzien van een 3S-code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website www.mijnpakket.nl. Zo kunt u zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.

 

Wanneer u uw bestelling retour stuurt of heeft aangegeven deze retour te sturen, ontvangt u het bedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen op uw rekening teruggestort. Wij kunnen het bedrag alleen terugstorten wanneer uw pakket bij ons retour is gekomen, of wanneer u kunt aantonen dat u het pakket naar ons retour heeft gestuurd. 

 

Wanneer uw bestelling beschadigd retour komt, kunnen wij helaas niet het gehele bedrag retourstorten. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar webshop@eleganza.nl 

 

Onderstaand vindt u ons retouradres:
ELEGANZA
Kerkstraat 1
1211 CK HILVERSUM

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u dit binnen 14 dagen na leverdatum ruilen.
Wij verzoeken u het retourformulier dat bijgevoegd is bij uw bestelling, ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven dat u het artikel wilt ruilen.
Noteer het artikelnummer van het artikel dat u wilt ontvangen en de schoenmaat indien van toepassing. Bij het retourformulier vindt u ook het retouradreslabel dat u kunt gebruiken om het artikel terug te sturen. Kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant en bedragen ongeveer 6.95 euro.

U hoeft geen verzendkosten te betalen voor het verzenden van uw nieuwe bestelling. U kunt uw pakket afgeven bij een agentschap van PostNL, waar het pakket wordt voorzien van een 3S-code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website www.mijnpakket.nl . Zo kunt u zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Indien er nog een bedrag bijbetaald moet worden, ontvangt u een e-mail waarmee de betaling kan worden voldaan. Mocht u een bedrag van ons tegoed hebben, dan ontvangt u dit binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de retourzending op uw rekening.

Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn pakket?
Bestellingen worden bij ons kosteloos verzonden, mocht u ontevreden zijn dan kunt u het pakket altijd retourneren of ruilen de kosten hiervan zijn voor de klant. Via PostNL kost een gemiddelde zending zo'n €6,95 hierbij ontvangt u een Track & Trace code (bewaar deze goed). Mocht er iets mis zijn gegaan met uw bestelling waarbij wij een fout hebben gemaakt dan kunt u in aanmerking komen om uw pakket kosteloos terug te sturen. Neem hiervoor contact op.
Kan ik ook afgeprijsde artikelen ruilen of retourneren?
Ook op afgeprijsde artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing en dus kunt u deze naar ons retour sturen of ruilen. Voor alle pakketen geldt dat de kosten van de retourzending voor de klant zijn.
Binnen hoeveel dagen kan ik een product omruilen of retourneren?
U heeft 14 dagen de tijd na leverdatum om te retourneren of om te ruilen.
Hoe verloopt een terugbetaling?
Wanneer wij het bedrag terugbetalen, doen wij dit altijd op de wijze waarmee de bestelling ook is betaald. Heeft u via I-deal betaald, wordt het bedrag retour gestort op uw bankrekening, heeft u via Creditcard betaald, wordt het bedrag als refund weer retour gestort op uw creditcard account, heeft u via PayPal betaald, wordt het bedrag weer retour gestort naar de PayPal rekening, en heeft u gekozen voor Klarna, dan zal de factuur ongedaan worden gemaakt.

Staat uw vraag er niet bij?

Uiteraard staan wij u ook graag telefonisch te woord.

Vragen over de schoenen
035 621 4050

Vragen over de herenkleding
030 242 2986

Webshop bestellingen
0346 244 095