Help

Veelgestelde vragen

Bestellen & bezorgen

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je bestelling is nog niet verstuurd, dan heb je de mogelijkheid om de bestelling nog te wijzigen of te annuleren. Heb je hier verdere vragen over, neem dan contact met ons op. Wanneer een bestelling is afgerond en al is verstuurd, zijn er voor ons geen mogelijkheden meer om de bestelling te wijzigen of te annuleren.

Alle bestellingen worden gratis thuisbezorgd binnen Nederland en België. Wanneer u voor 23.59 uur bestelt. Wordt je bestelling de volgende dag bezorgd. Wij bieden verschillende gratis bezorgopties:

Levering overdag tussen 09:00 en 18:00 via GLS
Avond levering tussen 18:00 en 22:00 via Trunkrs
Ophalen bij 1 van onze eigen Eleganza Winkels

Ja, wij leveren aan heel Europa, Azië en Amerika.

Zendingen binnen de EU worden kosteloos verstuurd met GLS.

Zendingen buiten de EU worden verstuurd met UPS of DHL Express. De levertijden variëren tussen de 2 en 5 werkdagen. De verzendkosten variëren per land, deze staan aangegeven in de check-out.

Let op: zendingen buiten de EU worden zonder belastingen en invoerrechten verstuurd. Afhankelijk van het land kunnen deze aan de klant toegewezen worden.

Ja! Bestellingen die zondag t/m donderdag voor 23:59 besteld zijn worden de volgende werkdag 's avonds geleverd. Kies hiervoor in de check-out voor de optie Trunkrs.

Ja, wij bieden standaard ook gratis avondbezorging aan. De Avondbezorging zal worden bezorgt door Trunkrs. De doordeweekse dag leveringen vinden dan plaats tussen 18:00 en 22:00 uur

Ja dat kan zeker. Kies in de check-out de Eleganza winkel waar je het wilt ophalen en je ontvangt een e-mail wanneer de bestelling op locatie ligt.

Let op: Wanneer je kiest voor Riverty zal het niet mogelijk zijn om te kiezen voor een afhaalpunt

We hebben een real-time voorraadcheck dus de kans is klein, maar helaas, wanneer een laatste artikel op vrijwel hetzelfde moment online wordt besteld en ook op dat moment in 1 van onze winkels, kan het voorkomen dat een artikel uiteindelijk is uitverkocht. Uiteraard is dit erg vervelend en wij zullen dan ook proberen om u alsnog zo goed mogelijk te helpen door bijvoorbeeld een alternatief aan te bieden.

Ruilen & Retourneren

Het retourneren van uw bestelling kan als volgt:

1. Aanmelden
Meld uw retour binnen 14 dagen aan via deze link.
Geef hierbij aan welke artikelen en waarom u wilt retourneren of ruilen. Vervolgens kunt u de gewenste verzendmethode selecteren.
De gegevens die u hiervoor nodig heeft zijn uw emailadres en het referentienummer.

2. Inpakken
Verpak uw zending zoals u deze ontvangen heeft. Het is van belang dat u de bevestigde beveiligingstag niet verwijderd.
Artikelen zonder tag worden niet geaccepteerd.

3. Versturen
Breng uw pakket naar een servicepunt of laat deze ophalen door de ophaalservice wanneer u hiervoor heeft gekozen bij uw aanmelding.
Het servicepunt zal vragen om de barcode die u via de mail ontvangen heeft. 

4. Terugbetaling en ruiling
Vanaf het moment dat uw zending is ontvangen bij ons distributiecentrum ontvangt u binnen 5 werkdagen een terugbetaling.
Bij een omruiling wordt uw gekozen artikel verstuurt nadat uw retourzending is ontvangen. 

Vragen?
Neem contact met ons op via  webshop@eleganza.nl of bel ons op 0346 244 095

Ja, dat kan. Wanneer je een afgeprijsd artikel bij ons in de webshop bestelt en het artikel bevalt niet, mag je deze retourneren. Wij storten het aankoopbedrag dan terug. Let wel dat wij alleen artikelen kunnen accepteren die niet zijn gedragen en binnen de retourtermijn zijn teruggestuurd.

Wij streven ernaar om ervoor te zorgen dat je volledig tevreden bent met je aankoop bij ons. Mocht het echter nodig zijn om een product te retourneren, hanteren wij een eenvoudig en transparant retourbeleid.

Retourkosten: Bij het retourneren van een product brengen wij een retourbijdrage van €2,95 in rekening. Dit betaal je wanneer je een retourlabel aanvraagt via ons retour-portaal.

Gratis omruiling: Indien je ervoor kiest om een product om te ruilen, bieden wij een kosteloze service aan via ons retour-portaal. Dit stelt je in staat om eenvoudig en zonder extra kosten het gewenste product te selecteren en de omruiling in gang te zetten.

Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om het pakket retour te sturen.

Wij verwerken de terugbetaling altijd op de manier waarop de bestelling ook is geplaatst. Heb je de bestelling per bank betaald? Dan wordt de retourbetaling op hetzelfde rekeningnummer teruggestort. Betaal je met creditcard? Dan wordt de retourbetaling in mindering gebracht op de creditcardrekening. Wanneer je voor PayPal hebt gekozen, zal het retourbedrag weer op je PayPal rekening worden bijgeschreven.

Hierbij een overzicht van onze retourvoorwaarden:

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen om de overeenkomst te herroepen. Zonder reden. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Binnen de zichttermijn kun je het artikel rustig bekijken zoals je in een winkel ook zou doen.

Hoe je gebruik maakt van het herroepingsrecht:

  • door dit kenbaar te maken via de klantenservice.
  • via een van onze Eleganza Winkels
  • door het artikel retour te sturen middels het retourformulier

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

  • het artikel compleet is.
  • het in de originele staat verkeert en in de fabrieksverpakking zit.

*Mocht er eventuele waardevermindering ontstaan omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, dan mogen we je deze waardevermindering doorberekenen.

Retourneren is niet mogelijk voor:

  • Artikelen die op eigen initiatief zijn gedragen.
  • Artikelen die na de bedenktijd van 14 dagen retour worden gestuurd
  • Artikelen die geen beveiligingstag meer bevatten

Retourformulier
Je kunt het retourformulier vinden bij je bestelling. Ben je het formulier kwijt? Geen probleem! Neem contact op met onze klantenservice. Zij zullen je het retourformulier opnieuw toesturen.

Terugbetaling
Je krijgt van ons een e-mail zodra we je retour hebben verwerkt. We storten het bedrag binnen drie werkdagen terug na verwerking van je retour. We betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt afgerekend. Als je betaald hebt met een cadeaubon, betalen we niet de waarde van de bon uit. Je kunt het tegoed (na de verwerking van je retour) opnieuw bij ons besteden.

Betalen

De volgende betaalmethodes worden online geaccepteerd:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Riverty (Achteraf betalen)
  • PayPal 
  • DE Cadeaukaart
  • Fashioncheque

Ja in de meeste gevallen wel. Wij werken samen met Riverty, zij hebben voor ons de achteraf betalingen in beheer. Riverty achteraf betalen wordt ondersteund in Nederland en België.

Als dit niet mogelijk is, kan dat door 1 of meer van onderstaande factoren:

  • Het orderbedrag van de bestelling is te hoog.
  • Het aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt.
  • Bezorging bij één van onze winkels.
  • Er is geen goedkeuring vanuit Riverty

Je kunt je bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode. Betaal je liever niet meteen? Bij betalen met creditcard wordt het bedrag pas afgeschreven als je artikel geleverd is.

Voor meer informatie over achteraf betalen verwijzen we je naar www.riverty.nl

Ja, wanneer je binnenkomt op onze webshop kom je direct terecht in een beveiligde internetomgeving. Door de beveiligde omgeving is het niet mogelijk om stiekem mee te kijken. De adres – en betaalgegevens worden versleuteld via een SSL- verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in de browser.

De betaling wordt uiteindelijk verwerkt via het platform MultiSafePay. Voor meer informatie hierover kan je terecht bij MultiSafePay.

Je kunt alleen in onze winkels met contant geld betalen.

Uiteraard kan je ook een bestelling plaatsen vanuit België. De bezorging is gratis en de levering zal net als voor Nederlandse klanten de volgende dag zijn. Voor België bieden wij de volgende betaalmethodes:

ING HomePay
Riverty (Achteraf betalen)
Belfius
Bancontact
Creditcard
PayPal

Alle betalingen die gedaan worden via het platform van MultiSafePay worden door een uitgebreid fraudesysteem gecontroleerd. Daarnaast controleert Eleganza ook steekproefsgewijs de bestellingen met een hoog orderbedrag of bestellingen die pas na vele pogingen zijn goedgekeurd. Zo kunnen wij de veiligheid van de betalingen blijven garanderen en hiermee misbruik en fraude voorkomen.

Klachten & Garantie

Vervelend om te vernemen dat je een defect of verkeerd item hebt ontvangen. Dat is uiteraard niet de bedoeling! Om het zo snel mogelijk voor je op te lossen neem contact op met onze klantenservice.

GARANTIEVOORWAARDEN

Onze algemene garantieduur is alleen van toepassing op onze producten bij normaal gebruik en die goed onderhouden zijn. De algemene garantieduur is geldig met een betalingsbewijs tot 100 dagen na aankoop. De op de bon vermelde datum geldt als ingangsdatum van de garantie. Als een gebreken ontstaat bij een normaal en oordeelkundig gebruik binnen de garantie periode, zullen wij het kosteloos repareren. Indien herstel niet mogelijk is, zal de leverancier onderzoeken of er sprake is van een kwaliteitsklacht. Dit onderzoek kan 4 tot 6 weken duren. Als het onderzoek aantoont dat er sprake is van een kwaliteitsklacht dan wordt het beschadigd product vervangen. Is het product niet meer voorradig, dan zal Eleganza/Oblique Men overgaan tot vergoeding van het aankoopbedrag van het product.

Gestikte of geplakte zolen kunnen door gebruik iets los laten. Dit valt onder draagschade ongeacht het tijdsbestek waarin dit gebeurt. Binnen de garantietermijn zal dit gerepareerd worden.
Geen garantie op verkleuring van het product. Producten kunnen door blootstelling aan dag/zonlicht verkleuren.
Losse applicaties zoals: studs, veterringen, veterhulsjes, ski-haken, pinnetjes, pailletten, kraaltjes en andere sierapplicaties kunnen door gebruik beschadigen of zelfs verliezen. Dit valt onder draagschade ongeacht het tijdsbestek waarin dit gebeurt. Wanneer herstel mogelijk is, zal Eleganza/Oblique Men binnen de geldige garantietermijn voor herstel zorgen.
Geplakte stoffen/materialen kunnen altijd iets loslaten door gebruik. Binnen de garantietermijn zal er gekeken worden naar herstel.
Natuurlijke materialen als leder hebben natuurlijke eigenschappen en kunnen dus kleur afgeven, vocht doorlaten, vuil opnemen en/of vezels afgeven.
Geen garantie op verfbeschadigingen. Bij geverfde materialen zoals leer of rubber kan er zichtbare verfbeschadigingen ontstaan.
Geen garantie op luxe-materiaalbewerkingen, rubberized leer, lakleer, fluweel gezien deze zeer gevoelig zijn voor beschadigingen/scheurtjes en de moeilijkheid in onderhoud.
Geen garantie op het vervagen of zelfs helemaal verdwijnen van bedrukte logo's. Deze kunnen ten allen tijden vervagen of zelfs helemaal verdwijnen bij gebruik.
Geen garantie op was-klachten. We adviseren daarom de wasvoorschriften vooraf te raadplegen.
Geen garantie op het verlies van donsveren bij gewatteerde jassen. Gewatteerde jassen kunnen altijd verlies van donsveren vertonen rondom de naden.
Reparaties en aanpassingen door derden doen het recht op reclamatie te vervallen.
Producten met een klacht waar te lang mee is doorgelopen of gedragen, doen het recht op reclamatie te vervallen.

Dit is heel vervelend. Indien het artikel voldoet aan de garantietermijn en de voorwaarden, zullen wij de klacht in behandeling nemen. Je kan hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Uiteraard kan je ook terecht bij de winkel waar je de aankoop hebt gedaan. Elke klacht zal eerst in behandeling worden genomen; dit houdt in dat de klacht wordt aangemeld bij de leverancier.

Winkels

Als je op de productpagina je gewenste maat selecteert kan je de winkelvoorraad bekijken, let op dit is een indicatie. Wil je helemaal zeker zijn dat het product er is? Neem dan telefonisch contact op met de betreffende winkel.

Contact

Als je het antwoord op je vraag niet in onze FAQ kunt vinden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen door het onderstaande formulier in te vullen.